Fundacja Kraków Miastem Startupów z siedzibą w Krakowie (dalej: „KMS”) w związku z prowadzeniem niniejszej strony internetowej używa plików cookies, tj. technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika. Pliki cookies wykorzystywane są przez KMS w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu, w celach analitycznych oraz marketingowych, w tym personalizacji reklam. Korzystając z serwisu wyrażają Państwo zgodę na przechowywanie i uzyskiwanie dostępu do tych danych przez KMS oraz współpracujące podmioty trzecie. Zgoda ta w każdej chwili może być zmodyfikowana lub cofnięta poprzez dokonanie odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej. Szersze informacje znaleźć można w polityce prywatności.
Polityka Prywatności      
ROZUMIEM

autor: Aliaksei Kulbei, Co-Founder of Probe

///if you want to read about the Probe in English visit omgkrk.com///

Pod koniec 2018 Zendesk kupił Base CRM, krakowski startup, w którym spędziłem 5 lat pracując na różnych stanowiskach. Od programowania do współpracy z klientami.

Skąd pomysł na Probe?

Ostatnim moim zespołem był Growth. Pracowaliśmy nad tym, żeby zwiększyć ilość użytkowników naszego produktu. Przeprowadziliśmy wiele A/B testów zarówno na naszej głównej stronie jak i w produkcie, żeby zrozumieć jak lepiej pokazać wartość użytkownikowi.

Praca w tym zespole mocno wiązała się z analityką. W Base przeszliśmy długą drogę od używania istniejących produktów na rynku do zbudowania własnego stacku analitycznego. W Growth stawialiśmy tezy o zachowaniu użytkowników a nasz zespół analityczny pomagał nam zrozumieć, poprzez analizę danych, czy te tezy mają rację bytu.

Już wtedy zacząłem się zastanawiać dlaczego uzyskanie odpowiedzi na dość podstawowe pytania o naszym biznesie jest tak skomplikowane. Dobrze jest mieć możliwość zadania pytania swojemu zespołowi analitycznemu, ale dlaczego nie możemy uzyskać odpowiedzi tu i teraz? Dlaczego to zawsze ma się wiązać z wysłaniem do kogoś maila, przeszukiwaniem istniejących dashboardów i zakończeniem spotkań frazą – ‘No, musimy to sprawdzić w danych’

Poszukiwanie odpowiedzi na te pytania spowodowało, że powstał Probe. W Probe pomagamy naszym klientom w zrozumieniu ich biznesu. Tak, by mogli się skupić na budowaniu swojej głównej wartości, a nie na spędzeniu czasu na budowaniu stacku analitycznego.

Czym jest Probe?

Probe jest produktem który dostarcza biznesową analitykę firmom sprzedającym w modelu SaaS. Model biznesowy SaaS jest bardzo dobrze opisywalny danymi. Każda firma SaaS potrzebuje bardzo podobnego zestawu metryk i analiz, by zrozumieć, co się dzieje w ich biznesie. Ciekawe jest, że każda firma przechodzi własną drogę, zaczynając od tego, co i w jaki sposób musi mierzyć, po pytania, w jaki sposób chce gromadzić dane i je przedstawiać. Niestety analityka to nie core business takich firm i zajmuje im bardzo dużo czasu. Czasu, który mógłby być zainwestowany w budowanie produktu. 

Z naszego researchu wynika, że większe firmy wydają ponad $100,000 tylko na oprogramowanie do analityki, pomijając koszty związane z wynagrodzeniem zespołu analitycznego.

W Probe chcemy dostarczyć naszym klientem zautomatyzowaną analitykę i poprzez to obniżyć ich koszty. Skupiamy się na 3 głównych rzeczach.

  1. Bardzo łatwy sposób zbierania danych poprzez integrację z istniejącymi rozwiązaniami takimi jak Stripe, Intercom, HubSpot
  2. Zdefiniowanie metryk i analiz, które każda firma SaaS powinna śledzić
  3. Proste i natychmiastowe dostarczenie danych do użytkownika

Zespół

Tworzymy Probe razem z moim co-founderem Michałem. Razem pracowaliśmy w Base i bardzo dobrze się znamy. Michał był jednym z pierwszych pracowników w Base. Ma ogromne doświadczenie w budowaniu produktu i analityki od strony technologii.

Nasi klienci wybierają nas za to, że jesteśmy w stanie przekazać im bardzo dużo know-how. Razem pracowaliśmy w startupie i bardzo dobrze wiemy, z jakimi problemami spotyka się firma SaaS na każdym etapie rozwoju.

Jakie dalsze plany?

Aktualnie skupiamy się na rozwoju produktu, w ostatnim tygodniu dodaliśmy automatyczne wysyłanie podsumowujących raportów tygodniowych tak, by klient zawsze był na bieżąco z sytuacją w firmie. W następnej fazie chcemy dodać dwie większe rzeczy. Pierwsza to raport pokazujący efektywność kanałów marketingowych. Zrozumienie, w jaki sposób firma pozyskuje klientów i ile to kosztuje jest bardzo ważne. Druga to automatyzacja procesu “monthly business review”. Chcemy dostarczyć rozbudowany raport miesięczny naszym klientom i ułatwić kolaborację i dzielenie się takim raportem.

W tym momencie każdy może skorzystać z naszego produktu przez 14 dni za darmo. Dla wszystkich czytelników KMS przygotowaliśmy specjalną ofertę. Możesz umówić się z nami na rozmowę gdzie postaramy się doradzić w zakresie analityki w twoim biznesie, a jeżeli zostaniesz klientem to dostaniesz od nas 50% zniżki na pierwszy miesiąc Probe.

Newsletter