Coraz częściej etatowi pracownicy zastanawiają się nad zmianą zatrudnienia z etatu na pracę na własny rachunek. 📑 Jednak, żeby wcielić swoje plany w życie warto zapoznać się informacjami o tym, od czego zacząć i jak założyć własny biznes. Jak zacząć? 💡 Pomysł na biznes to pierwsza rzecz, jaką przyszły przedsiębiorca musi wymyślić. Drugim etapem jest wybadanie rynku oraz zasięgnięcie porady ekspertów z branży. 🗣️ Podczas szkoleń w ramach 🍂 JUPI – Jesiennego Uniwersytetu Przedsiębiorczości i Innowacji 🍂 każdy uczestnik miał okazję nabyć praktycznej wiedzy od ekspertów z branży w obszarach:
Zarządzania innowacjami,
Zakładania biznesu,
Technik sprzedaży.
Komercjalizacja technologii – od koła naukowego do własnej firmy 
W jaki sposób zasilić rynek pomysłem rozwijanym w kole naukowym? Od czego zacząć? Uczestnicy szkolenia dzięki doświadczeniu i pomocy ekspertów mogli dowiedzieć się jak postawić pierwsze kroki aby zamienić pomysł na realne działania. 🚀
Michał Adamczyk – związany z KMS od początku istnienia Fundacji. Inżynier informatyki stosowanej (Java developer) i magister zarządzania (specjalność: zarządzanie zasobami ludzkimi) z doświadczeniem biznesowym (działalność w obszarze mobile-IT) oraz 12-letnim doświadczeniem menedżerskim i 5-letnim doświadczeniem naukowo dydaktycznym. Ekspert oceniający przedsięwzięcia biznesowe pod kątem innowacyjności w ramach projektów PARP.
Grzegorz Zagraba – konsultant w zakresie sprzedaży, obsługi klienta i zarządzania projektami IT. Na co dzień odpowiedzialny za rozwój działu sprzedaży w Archdesk – polsko-brytyjskim startupie wdrażającym rozwiązania IT do zarządzania projektami budowlanymi w modelu SaaS. Współpracuje z polskimi software house’ami jako Interim Account Manager. Prowadzi szkolenia dla osób indywidualnych i organizacji w zakresie sprzedaży, negocjacji i wystąpień publicznych.
10 najczęstszych błędów na początku działalności gospodarczej 
Głównym powodem upadających firm są częste błędy na początku rozwijania własnego biznesu. 📊 Jak tego uniknąć? Podczas szkolenia eksperci: Jan Marczyński oraz Łukasz Kaleta przedstawili podstawowe błędy młodych przedsiębiorców oraz rozwiązania, które pomogą wyjść na odpowiednią ścieżkę kariery własnego biznesu. 📈🚀
Jan Marczyński – radca prawny, partner w kancelarii JWMS Jakubowski Wiese Mazgaj Staszek radcowie prawni. Specjalizuje się w prawie podatkowym oraz prawie spółek. Wspiera m.in. startupy na wczesnym etapie działania, przygotowując je do audytów inwestorów – opierając się przy tym na doświadczeniu z audytów, którymi sam kierował. Prowadził wiele szkoleń oraz doradzał w programach mentoringowych skierowanych do młodych przedsiębiorców.
Łukasz Kaleta – należy do wąskiego grona seryjnych przedsiębiorców. Jest założycielem ART-Tech, Redi Games – firmy z branży gier, Activus Promptus – fundacji, która pomaga przedsiębiorcom rozwijać swoją działalność. Jest również wiceprezesem Polska Innowacyjna / Poland Innovative, wiceprezesem Office&cowork Centre, członkiem rady nadzorczej w Columbus Energy oraz udziałowcem LoveKraków.pl. W przeszłości był również założycielem sprzedamportal.pl oraz Guides4Art – projekt e-kultury dla turystów.
Techniki sprzedaży – sprawdzone techniki budowania relacji z klientem 
Sprzedaż to skomplikowany proces na który składa się wiele czynników. Różnych czynników i wielu obszarów w zależności od segmentu rynku, jego specyfiki oraz zaawansowania. 💻Ważnym elementem jest utrzymywać i budować długotrwałe relację z klientami. Budowanie relacji to długotrwały proces, zmierzający do lepszego poznania się i zbudowania wzajemnego zaufania. 🗣️ Podczas szkolenia eksperci z branży przedstawili sprawdzone techniki sprzedaży nabywane dzięki doświadczeniu przy pracy z klientem. 🚀
Agnieszka Olszańska – swoje działania koncentruję na dostarczaniu najlepszych rozwiązań z zachowaniem najwyższej jakości, czerpiąc inspiracje i wiedzę z innych branż. Posiada ponad 21 lat doświadczenia zdobytego w jednym z największych banków w Polsce, co pomaga przedstawiać najlepsze rozwiązania w zakresie finansów z naciskiem na finansowanie inwestycji. Absolwentka kierunku Employer Branding oraz Social Media Manager.
Grzegorz Zagraba – konsultant w zakresie sprzedaży, obsługi klienta i zarządzania projektami IT. Na co dzień odpowiedzialny za rozwój działu sprzedaży w Archdesk – polsko-brytyjskim startupie wdrażającym rozwiązania IT do zarządzania projektami budowlanymi w modelu SaaS. Współpracuje z polskimi software house’ami jako Interim Account Manager. Prowadzi szkolenia dla osób indywidualnych i organizacji w zakresie sprzedaży, negocjacji i wystąpień publicznych.